Vänner!

Vad är en vän för er? Skriv gärna en kommentar.

För mig är en vän som ställer upp i vått o torrt. Lyssnar på mig när jag vill prata. Tycker om mig för den jag är o bryr sig om mig.

Man kan ha bästa vänner, bara vänner o ytliga vänner. Men var ska man dra gränsen?
För dom bästa vännerna man har berättar man allt för, dom vet allt om en o dom håller hemligheter man delar med sig av.
Bara vänner kan med prata med, men kanske inte om allt. Man vill inte dela med sig av allt. Men dom finns ändå i ditt liv. Man kan träffas, ta en fika o snacka skit. Det är skönt med "bara" vänner med.
Ytliga vänner är sånna som amn kanske inte träffar så ofta men vet vem du är o lite av ditt liv. Man kan träffa dom med o ta en kaffe o snacka med.

Alla olika vänner är bra att ha. Men dom bästa vännerna man har är ändå dom som man tycker mest om o som ställer upp!

En vän sviker aldrig dig! Ljuger aldrig o skiter inte i dig. Lovar inte saker som hon/han struntar i. Utan står för allt o kan säga precis hur hon/han känner o tycker till dig.

Men visst har man gått på några nitar i livet. Det känns förjävligt. Därför är man lite försiktig med vilka man säger vilka saker till. Det finns vänner som lovat saker men inte hållit sig till det, antigen har dom skitit i det eller glömt bort det. Men man glömmer inte något man lovar!!! Tycker jag iaf!
Men så är det. Tråkigt, när man tror sig kunna lite på vissa. =(
Sedan finns det dom som säger sig kunna hålla hemligheter men glappar till massa andra iaf. Det är heller inte kul.
Andra säger sig vara bra vänner bara för att försöka få reda på massa saker om andra som man känner o sedan när dom är nöjda så sticker dom. Det finns folk till allt! Tyvärr.

Det finns även dom som säger att man ska träffas o skyller på massa annat när den dagen kommer. Varför inte vara ärlig o säga som det är, om man nu inte vill träffa den personen, isf att lova massa saker. Eller när man träffar på någon ute så är det så kul o bra o man säger att man ska ses o bla, bla, bla..........! Ytlig person kan man kalla det.

Men dom bästa vänner som man har finns alltid för dig, hur lång tid det än har gått innan ni träffas igen. Man kan säga precis hur man känner o tycker utan att man får en sur min eller suck tillbaka. Man kan vara som man är utan att vara tillgjord. Man kan dela med sig av allt och man kan lyssna själv för att vara en bra vän tillbaka.
Man kan hoppas att den som man tycker är en bästa/bra vän tycker samma sak om dig!! Och att den person också kan vara ärlig o säga vad den tycker o tänker.

Som sagt så skriv gärna en kommentar om vad/hur ni tycker!

Tjing Millan!

Kommentarer
Postat av: Anna (grannen)

Du har rätt här tycker jag!

Vänner är något så värdefullt och något man ska vara rädd om.

JAg ser nog dig som en "bara vän" fast ändå lite nämre vänn. Fattar du? Gillar dig massor o jag tycker vi ligger på samma plan i det mesta.

KRAM!!!!!

2010-05-03 @ 10:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0