Kroppsfixering!

Ja, jag vet inte hur jag ska börja skriva, men det ger väl med sig. =) Tänkte för en gångs skull skriva om ett ämne. Det ni! Haha..... Då tänkte jag på kroppsfixering.

Det är så mycket prat o skriverier om hur man ska se ut, kroppsligt. Jag läste i en skvaller tidning där dom hade tagit kort på massa kändisar i bikini. Där fanns det celluliter, gäddhäng, putmage, mörka ringar runt ögonen mm. Men det är ju männskligt att se ut så. Eller? Dom är ju "vanliga" människor dom med. Men det är ju det där som får oss "vanliga" att vilja se ut på ett visst sätt. När det skrivs att man inte får se ut så.

Man ska vara smal, fasta bröst, slät hy, fast kropp, fint hår mm. Men man ser ju inte ut så när man blir äldre. Kroppen ändras, specielt när man får barn.

Fast jag tycker att man ska vara stolt över sin kropp hur den än ser ut. Man ska vara stolt att man har en "bäbis" mage. Det bästa man har har ju legat där inne i nio månader. Sedan ser ju alla olika ut, visst gör man det. Men jag menar att det är så mycket om kroppsideal hela tiden, så jag blir trött på det! Var nöjd med dig själv!!

Det finns träningsnarkomaner, hälsofreak och dom som går o lägger sig under kniven för att se "bra" ut.
Klart man vill se bra ut, det vill väl alla. Men det behöver ju inte gå till överdrift.
Det är jätte bra att ha någon form av träning för kroppen o det är bra med hälsosam mat. Men man måste ju få unna sig något onyttigt också. Tycker jag iaf. Man kanske inte orkar träna 4 ggr i veckan, o vad gör det då?! Man är ju inte mera än en människa. Man får vara lat ibland.

Hmmm, ja, jag vet inte hur det här blev men, men. Något blev ju skrivet iaf. 

Vad tycker ni om det här? Skriv gärna en kommentar.

Kram Millan!  

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det känns bra att ha fyllt 30 och faktiskt ha accepterat att kroppen förändrats i och med barnafödande. Det är insidan som räknas!



Tack för kaffestunden idag. Du gör mig piggare tjejen! =)

2010-04-13 @ 19:15:48
URL: http://norrlandseliten.blogg.se/
Postat av: Millan!

Precis Jenny! Så tycker jag med. =)



Tack själv, det var jätte trevligt. Alltid mysigt att träffa dig o prata av sig lite.

2010-04-13 @ 20:00:35
URL: http://millantheonlyone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0