Händelsen i Safariparken!

Ja, man åker in på egen risk. Men va f**n gör man när man blir attakerad av lejon??
Det var massa bilar den dagen vi åkte in i safarin. När vi kom till lejonen så åkte en kålmårdsbil och motade bort lejonen, för dom låg nästan på vägen. När den bilen hade åkt förbi oss, så blev unglejonen jätte nyfikna på våran bil. Så en ställde sig framför bilen och en annan gick runt till baksidan av våran bil. Och helt plötsligt så ser jag i backspegeln hur han hugger tag i kofångaren ibak!!
Hampus blev helt eld och låger i bak där han satt. Han tyckte det var häfftigt. 
Dock inte vi, vi försökte åka då den som stod framför hade inte så mycket lust att flytta på sig först. Men han gjorde det snart och såg sugen ut att hoppa upp på taket. Så vi gasade på så vi skulle komma ut. Då jagade den som hade huggit oss en bra bit innan han gav upp.
När vi väl kom ut så tänkte vi att det blev nog inget, men det blev det!! Stora reper av lejonets vassa tänder.

Så nu har man fått erfara det med. =)




Har ni råkat ut för något liknande? Skriv gärn och berätta. =)

Tjingeling Millan!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Å fan, nej detta kan jag inte mäta mig med...ingen safaripark för våran del inte!

Torsdag! ;)

2009-08-11 @ 21:39:05
URL: http://norrlandseliten.blogg.se/
Postat av: Millan!

Jenny: Haha, det är bara o gasa igenom lejonen! =)

Torsdag blir det. Kul satan ska det bli. ;o)

Kramiz......

2009-08-11 @ 21:46:57
URL: http://millantheonlyone.blogg.se/
Postat av: Anna

Det närmsta jag kommer det där är när vi åkte igenom safariparken när jag var liten och en björn kommer fram o trycker nosen mot bilrutan. Du vet så det blir en sån där uppåt näsa. Höll vi på att skratta ihjäl oss.

2009-08-12 @ 11:49:56
Postat av: karin

Huga!

Min fd granne, Matz, som jobbade på Safari, berättade att de gärna siktar in sig på "gummihatten" som sitter som skydd på dragkroken, och leker sedan med den. Så gott som alltid tar de den, om det finns en sådan på bilen, och de är på det humöret.

2009-08-12 @ 19:38:55
URL: http://karin-2xk.blogspot.com/
Postat av: Lena

Ojojoj....det blir nog aldrig ngn safaripark för min del det säger jag bara.

Jag är alldeles för harig av mig....

2009-08-12 @ 21:45:46
URL: http://grandmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0