Varför?

Varför är nog den frågan som vi ställer mest till oss själva. Varför ska det vara så, varför ska det hända mig, varför just nu osv. Men om man tänker på allt som händer har någon mening i sig själv. Man kanske inte ser det just då men efter ett tag.
Jag själv tror att allt har en mening. Man kan inte bara leva sitt liv rakt upp och ner utan motgångar. Av motgångar blir man stark. Man kan inte bestämma vad som ska hända i sitt liv utan det bara sker, med en mening. Fast man vill inte inse att det har en mening när något händer som är svårt och jobbigt. Då tycker man bara att allt är skit, då kommer frågan "Varför?". 
Man har ställt den frågan hur många gånger som helst till sig själv och undrar varför det händer just mig. 
Ett liv är inte en das på rosor, det kommer motgångar och det kommer medgångar. Tyvärr så tycker man kanske att motgångarna är mera än det positiva medgångerna. 
Men det man absolut inte får göra är att tappa hoppet, man måste hoppas på det kommer lösa sig och att det blir bättre. Man blir stark av saker som händer omkring en. 

Många motgångar har man haft genom livet, givetvis många bra med. Men när det kommer motgång efter motgång, så tappar man tron på sig själv.
Jag själv har haft många motgångar i livet och tänkt frågan "Varför?" hur många gånger som helst. Men jag har försökt att tänka positivt på saker. Som att jag kan gå, prata, röra på mig, jag har en familj mm.  Det finns faktiskt dom som har det värre.

Så var glad för det du har, du kan ha det sämre! Ta vara på dagen och njut av livet.
"Lev dagen som, den vore den sista dagen i ditt liv!"
Älska dig själv, så som du är. Det finns folk i din närvaro som älskar dig för den du är!

Var rädd om er och njut av vad livet har att ge!

Kramiz Millan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0