Dagens Historia!

Fick en kanon historia av Jenny, för ett tag sedan. Var tvungen att lägga ut den här. =)

"Man är aldrig för gammal att starta eget."

En gammal gumma kom gående med två svarta sopsäckar på släp, en i var hand.
Det var ett litet hål i en av säckarna och en hundralapp kom utfarande. Detta observerades av en
poliskonstapel, som hejdade gumman och visade henne sedeln och hålet.

Tack snälla konstapeln, sa gumman. Hela säcken är full med hundralappar, men tro inte att jag stulit dem. Jag bor precis vid fotbollsplanen och karlarna brukar kissa i min trädgård varje gång det är match. Då står jag där på lur med en rejäl häcksax och säger: 'Hundra kronor, annars klipper jag av den'.

Det var ingen dum idé, skrattade konstapeln. Är det hundralappar i den andra svarta säcken också?

Nej, det är ju inte alla som betalar... 


Haha, det är klockren!

/Tjingeling Millan!

 

Kommentarer
Postat av: karin

hahaha! fifan, ajaj..

höddedu, nu måste jag kolla upp det här.. var du hos min anna-kompis o sålde jultidningar med hampus häromdagen? i skriketorp? hon beskrev någon, och jag tänkte det måste vara du...

blev sjukt nyfiken, haha

2008-09-29 @ 16:37:52
URL: http://mysmongo81.webblogg.se/
Postat av: karin

ah, dåså, då kan jag andas ut igen.. måste ju ha koll här ute i bushen, haha

Jo tack, det är bara bra! har en diskussion med Toves skola bara, som du kanske såg... annars trivs vi fint här ute..

Kram!

2008-09-30 @ 08:04:06
URL: http://mysmongo81.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0