London!

Nu är vi hemkommna från London. Vi kom hem i torsdagskväll vid ca åttatiden. Jag orkade inte skriva något igår, så jag gör det idag ist. =)
Här kommer en uppdatering från vad vi gjorde i London.

Söndag:
Steg upp kl 4.00 för att vi skulle åka kl 4.30, upp till Skavsta. All incheckning gick kanon, men när vi hade kommit ombord på planet och åkt ut på startbanan så stannade vi. Det var varmt som i en bastu i planet. Då hade dom fått en felrapport på att ac:n inte fungerade. *suck!*
Så vi fick åka tillbaka in till platsen där vi stog från början, men vi fick stanna kvar i planet. Det tog en hel timme till innan vi kunde flyga iväg. Men, men, det gick!

Väl framme vid Standsted så köpte vi tåg biljetter in till London. Mycket smidigt. Den resan tog ca 45 min.
När vi kom fram, gick vi till hotellet och lämnade in våra väskor och så begav vi oss ut på Londons gator. =)
Det var ungefär 20 grader varmt den dagen, helt underbart. Känndes som sommar igen!

Vi åkte till Hamleys först, det är ett 5 våningshus med bara leksaker! Hampus trivdes där kan jag säga. Herre gud vad saker! *hehe* Där var vi nog i 1½ timme.
Efter det tog vi tunnelbanan igen och åkte till Harrods. Ett mycket flott ställe. 5-6 våningar där med och massa vakter överallt. Där kan man köpa allt! Märkessaker är det ju, så dyrt satan var det. Men kul att gå och titta.
Vi gick till ett chokladfik som finns där. Vi beställde in 2 st milkshake, en med ljuschoklad och en med vitchoklad. Dom är helt suveräna! *Mumms* Men en kostar typ 70 kr, fast det är det värt!
Efter det så gick vi och kollade i affärerna som låg där. Satte oss i solen och jag tog en kaffelatte.
Sen var det kväll och då åkte vi till hotellet och fixade lite där. Somnade gott, man var helt slut!! =)

Måndag:
Idag så åkte vi till London Dungeon. Det är ett skräckmuseum, typ. Dom pratar om Jack the Ripper, London branden på 1600-talet mm.mm. Dom skrämdes och var så hemskt sminkade.*haha* Men det var jätte intressant. Hampus tyckte det var lite läskigt. =)
Sedan gick vi och kollade på Tower Bridge från 1894. Den var häfftig!
Men sedan blev det Camden Market i Camden Town!! En jätte stor marknad och en massa små affärer så långt ögat kan nå!! =) Där kan man pruta och shoppa saker. Vi hittade lite där. En hood tröja till Hampus, t-shirts till Torda, en "lurvas"- väst till mig. (kort kommer senare) Och sedan blev det lite smått och gott där. =) Man kan gå där hur länge som helst.
Det var den dagen, åter åkte vi hem trötta till våret hotellrum. Efter en hård dag. =)

Tisdag:
Den här dagen ska vi gå på museum. Vi gjorde oss i ordning och satte oss på tunnelbanan. Det var så varmt nere i tunnelbanan, så det känndes som man inte fick någon luft. Luften kan väl inte lkomma ner där heller. Struntsamma. Vi var på tunnelbanan iaf och så stannaden helt plötsligt i en tunnel. Dom kan ju göra det så, vi tänkte inte på det. Men tiden gick, efter 10 min så ropar han som kör tåget, att det är någon som hoppat framför ett annat tåg som är före oss, så vi kan inte åka. Efter ytterligare 10 min så ropar han igen att ambulansen är där, och då tror man ju att det ska vara klart snart. Men inte då. Efter att vi fått stått där nere i värmen i 45 min så ropar han, att han måste backa till den stationen som var innan, för det är stopp!!! Man höll på att svimma där nere kan jag säga. Men vi backade ut och vi fick ta en annan tunnelbana. Men vi kom fram iaf efter 1 timmes försening! =)
Väl framme vid Natural History Museum, så kunde man gå i lungn och ro och kolla på allt. Dom har en utställning av dinosaurier där. Det var ju Hampus favorit! =) När vi hade gått där i ca 3 timmar så gick vi till Science Museum. Där finns massa att se och göra. Man får prova massa saker, lite som Tom Titts i Linköping. 5 våningar högt var det med. Dessa trapper man fick gå i!! Bra träning för benen. *hihi*
När kl var 17:45 så var det dags att bege sig till hotellet. Man var lite mör kan man säga.
När vi kom fram till våran gata så gick vi och kollade lite i affärerna som låg där. Jag hittade lite att shoppa där. *haha*

Onsdag:
Brtish Museum blev det idag. Dom har skatter från hela vårlden. Intressant att kolla på. Det fanns fossiler, guldföremål, mumier, statyer mm, mm......... Hampus tyckte mumierna var coolast. Man hade röntgat dom så man såg hur dom ser ut under alla linder dom har på sig. Det var med kolosalt stort musieum. Men kul.
Efter det så gick vi och kollade runt lite innan vi gick upp på hotellrummet för att packa ihop våra saker inför morgondagen.

Torsdag:
Hemgång! Vi åt frukost fixade till oss och tog tunnelbanan till tågstationen. Där åkte vi tåget till flygplatsen och tog flyget hem.
Den dagen hann man inget på förutom att förflytta sig från ställe till ställe.

Ja, det var våran resa i stora hela. Vi har gått massa så man hade träningsvärk i kroppen, men det är så kul att komma bort och att se något annat. Jag vill åka dit igen. Får väl se när det blir. =) Kanske blir någon annan stad nästa gång, det är ingen som vet.

Som sagt så kommer det komma bilder lite senare på vad vi gjorde och shoppade! =)